Oglądając azjatyckie dramy, oprócz bohaterów, często widzimy różne marki i loga firmowe.
Niektóre z najczęściej oglądanych scen to postacie czatujące w
popularnych kawiarniach z nazwami wyraźnie widocznych na ścianach lub
drzwiach. Bohaterzy używają modnych telefonów komórkowych lub aplikacji mobilnych.
Co prawda lokowanie produktów jest dość popularne także w filmach i serialach z innych krajów.
Jednak w przypadku koreańskich produkcji istnieją zarzuty,
że w rzeczywistości są długą reklamą komercyjną. Według badań przeprowadzonych w 2013 roku, w 12 najpopularniejszych dramach średnio umieszczono10 produktów w 60-minutowym odcinku.
Oto lista 3 najczęściej lokowanych produktów:
1. Telefony komórkowe
Portal dramafever stwierdził że telefony i dramaty są praktycznie nierozłączne. W ciągu ostatnich kilku lat Samsung i LG całkowicie zdominowały rynek telefoniczny K-dram.
Na całość poszli producenci dramy Goblin, w jednej ze scen zaprezentowali specyfikacje Galaxy S7s.
2. Kosmetyki
Promowanych kosmetyków w koreańskich dramach jest cała lista. Ostatnio najbardziej popularne są pomadki. Wystarczy spojrzeć na szał zakupowy jaki wywołała szminka z dramy My Love From Another Star. Popularnością cieszyły się również kosmetyki używane przez bohaterki dramy Descendants of the Sun, Goblin oraz Doctor.
2. Napoje
Jeśli chodzi o napoje, mamy szeroki wachlarz możliwości. Były wody witaminowe, mleka sojowe i alkohole. W przypadku dramy Lie to me jedna ze scen zyskała miano "Cola Kiss", a producenci sprytnie ukryli reklamę.
Tak na prawdę w dramach można reklamować wszystko
OdpowiedzUsuń