czwartek, 9 listopada 2017

Najczęściej lokowane produkty w dramach



Oglądając azjatyckie dramy, oprócz bohaterów, często widzimy różne marki i loga firmowe. Niektóre z najczęściej oglądanych scen to postacie czatujące w popularnych kawiarniach z nazwami wyraźnie widocznych na ścianach lub drzwiach. Bohaterzy używają modnych telefonów komórkowych lub aplikacji mobilnych. 

Co prawda lokowanie produktów jest dość popularne także w filmach i serialach z innych krajów. Jednak w przypadku koreańskich produkcji  istnieją zarzuty, że  w rzeczywistości są długą reklamą komercyjną. Według badań przeprowadzonych w 2013 roku, w 12 najpopularniejszych dramach  średnio umieszczono10 produktów w 60-minutowym odcinku.

Oto lista 3 najczęściej lokowanych produktów:

 1. Telefony komórkowe


Portal dramafever stwierdził że telefony i dramaty są praktycznie nierozłączne. W ciągu ostatnich kilku lat Samsung i LG całkowicie zdominowały rynek telefoniczny K-dram.
Na całość poszli producenci dramy Goblin, w jednej ze scen zaprezentowali specyfikacje Galaxy S7s.



2. Kosmetyki 


Promowanych kosmetyków w koreańskich dramach jest cała lista. Ostatnio najbardziej popularne są pomadki. Wystarczy spojrzeć na szał zakupowy jaki wywołała szminka z dramy My Love From Another Star.  Popularnością cieszyły się również kosmetyki używane przez bohaterki dramy Descendants of the Sun, Goblin oraz Doctor. 


2. Napoje 


Jeśli chodzi o napoje, mamy szeroki wachlarz możliwości. Były wody witaminowe, mleka sojowe i alkohole. W przypadku dramy Lie to me jedna ze scen zyskała miano "Cola Kiss", a producenci sprytnie ukryli reklamę.




1 komentarz: